Wiosna to czas, kiedy na wszystko patrzymy bardziej optymistycznie – budząca się do życia przyroda, perspektywa zbliżających się wakacji i piękna pogoda sprawiają, że na naszych twarzach częściej pojawia się uśmiech. To dobry czas, aby zadbać nieco o swoją formę fizyczną – szczególnie dlatego, że zimą często zaniedbujemy wyjścia na siłownię czy basen. Wiele osób jednak niechętnie myśli o uprawianiu sportu na świeżym powietrzu – brak formy czy dodatkowe kilogramy powodują, że ćwiczenia w domu wydają się lepszą opcją. Podpowiadamy, jakie ćwiczenia w domu wybrać, aby szybko osiągnąć dobrą sylwetkę i cieszyć się świetną kondycją – a przy okazji, doskonałym samopoczuciem!

Ćwiczenia w domu a odchudzanie – co zrobić, aby osiągnąć efekty?

Osoby, które borykają się z nadmiarem kilogramów, powinny skupić się na dwóch rzeczach – aktywności fizycznej i odpowiedniej diecie. Przy dziennym deficycie kalorycznym na poziomie 200-300 kcal można liczyć na zdrowe tempo utraty tkanki tłuszczowej. Aby efekty pojawiły się szybciej, warto zadbać o połączenie treningów aerobowych i siłowych. W ramach treningu aerobowego dobrze sprawdzi się rowerek stacjonarny czy orbitrek – należy ćwiczyć minimum 30 minut dziennie, na przykład w czasie oglądania ulubionego serialu. Jeśli chodzi o treningi siłowe, warto wyposażyć się w sztangę – można tutaj wykonywać różnego rodzaju ćwiczenia wielostawowe, które pozwolą nie tylko na zbudowanie szczupłej sylwetki, ale też na wyrzeźbienie mięśni. Istotne jest to, aby ćwiczenia były zróżnicowane – przysiady, pompki, skłony z obciążeniem i inne formy treningu zapewniają najlepsze efekty.

Joga – idealny trening dla osób zestresowanych

Wiele osób jest zdania, że joga wymaga doskonałej formy i elastyczności. Nie jest to prawdą – istnieje wiele programów jogi, przeznaczonych dla osób początkujących. Nie są one bardzo zaawansowane, dzięki czemu każdy jest w stanie wykonać tego typu ćwiczenia. Składają się one z prostych figur. Bardzo istotna jest odpowiednia regulacja oddechu – to oddech stanowi istotę ćwiczeń jogi. Codzienne treningi, zajmujące od 15 do 30 minut, pozwolą na ładne wyrzeźbienie sylwetki, a przy okazji zauważalnie poprawiają elastyczność. Warto wyposażyć się w matę do jogi oraz w poradnik dla osób początkujących. W sieci można również znaleźć wiele filmów, przygotowanych przez wykwalifikowanych instruktorów jogi. Już miesiąc ćwiczeń wystarczy, aby sylwetka była lepsza, a przede wszystkim – aby wejść na wyższy poziom i spróbować swoich sił przy bardziej zaawansowanych treningach jogi.

Kettlebell – prosty sposób na trening całego ciała

Treningi z kettlebell od kilku lat biją rekordy popularności. Nawet zawodowi kulturyści częściej sięgają po ciężarki kettlebell zamiast po tradycyjne sztangi. Warto wiedzieć, że takie treningi zapewniają spalanie dużej ilości kalorii – 15 minut ćwiczeń to nawet 180 kcal! Należy zacząć od prostych ćwiczeń, takich jak przysiady z obciążeniem, skłony, ćwiczenia typu swing (wymachy z kettlebell) czy wykonywane w wolnym tempie tureckie wstawanie. Również w tym przypadku w sieci można znaleźć mnóstwo specjalistycznych poradników oraz programów treningowych dla osób na każdym poziomie zaawansowania.

Wykorzystuj każdą okazję do aktywności fizycznej

Jeśli czujesz, że musisz zacząć uprawiać sport, bo Twoja kondycja pozostawia wiele do życzenia, postaraj się wykorzystywać wszystkie okazje. Wejdź po schodach zamiast jechać windą, wysiądź przystanek wcześniej i przejdź ostatni kawałek drogi pieszo, a podczas spacerów z psem rób dłuższe dystanse – przy okazji uszczęśliwisz swojego pupila. Każda okazja do ruchu jest dobra. Postaraj się również wygospodarować minimum 30-60 minut dziennie na treningi – niech to będzie ten czas, który z reguły przeznaczasz na przeglądanie mediów społecznościowych lub oglądanie telewizji. Pamiętaj, że ćwiczenia w domu pozwalają nie tylko na zbudowanie estetycznej sylwetki, ale też – za sprawą wydzielanego podczas ruchu hormonu szczęścia – na zapewnienie sobie naprawdę dobrego nastroju!

Facebook Comments