Zimowa aura sprawia, że masz coraz mniej energii? Każdego popołudnia marzysz przede wszystkim o odpoczynku, a nawet o długiej drzemce? Zimowy spadek energii to problem, który dotyczy wielu osób. Jeśli nie chcesz, aby każdy zimowy wieczór kończył się odpoczynkiem pod ciepłym kocem, pora na zmianę. Poznaj proste i bardzo skuteczne sposoby, dzięki którym dodasz sobie energii w zimowe popołudnia!

Nie tylko kawa!

Choć większość osób sięga po kawę zawsze, kiedy tylko dopadnie je spadek mocy, nie zawsze jest to najlepsze rozwiązanie. Co prawda kofeina błyskawicznie niweluje zmęczenie fizyczne i psychiczne, a także znacząco wzmaga koncentrację, jednak jej nadmiar może powodować rozdrażnienie i przynieść efekt przeciwny do zamierzonego. Doskonałą alternatywą dla kawy jest yerba mate. Odznacza się ona dość gorzkim smakiem, jednak łatwo do niego przywyknąć – po kilku filiżankach staje się jednym z ulubionych smaków. Mate jest niezwykle orzeźwiająca i błyskawicznie pobudza, dzięki czemu w zimowe popołudnia warto zastąpić nią tradycyjną kawę. Co ciekawe, yerba mate jest źródłem kofeiny, teobrominy i teofiliny, dzięki czemu zapewnia pobudzenie, wspomaga pracę umysłową, a nawet zauważalnie poprawia samopoczucie. Inne cenne właściwości mate to jej działanie antyoksydacyjne, pozytywny wpływ na układ krążenia oraz ogromna ilość witamin i minerałów.

Zadbaj o dietę

Zima to czas, kiedy bardziej niż zwykle powinniśmy zadbać o swoją dietę. Długie wieczory zachęcają do częstego sięgania po słodkie lub słone przekąski, jednak odpowiednio zbilansowane menu to najlepszy sposób na zachowanie dobrego samopoczucia. Warto zadbać o to, aby na talerzu pojawiało się jak najwięcej warzyw i owoców, a także produkty pełnoziarniste. Dzięki temu organizm otrzyma solidną dawkę witamin i minerałów, które dostarczą mu mnóstwa pozytywnej energii. W okresie jesienno-zimowym warto wzbogacić dietę o orzechy brazylijskie, które są dobrym źródłem selenu. To właśnie selen sprawia, że nie czujemy się zmęczeni i nie dokucza nam złe samopoczucie. Oprócz tego świetnie sprawdzą się banany – duża ilość magnezu uchroni nas przed niedoborami, mogącymi skutkować zmęczeniem i nienajlepszym samopoczuciem.

Odpowiednia ilość snu

Sen to podstawa – szczególnie zimą. Latem, nawet po nieprzespanej nocy, jesteśmy w stanie wykrzesać z siebie energię, jednak niewyspanie zimą jest fatalne w skutkach – nieustanne uczucie zimna, zły nastrój, wahania apetytu? Jeśli czujesz, że niemal każdego popołudnia zaczyna brakować Ci energii, zadbaj o jakość swojego snu. Minimum 6 godzin nieprzerwanego wypoczynku potrafi zdziałać cuda. Pamiętaj o optymalnej temperaturze w sypialni – szczelnie zamknięte okno i odkręcenie grzejnika sprawi, że Twój sen nie będzie dobrej jakości. O wiele lepszym pomysłem jest dokładne przewietrzenie sypialni przed snem i przykręcenie grzejnika.

Odrobina ruchu na świeżym powietrzu

Osoby aktywne fizycznie doskonale wiedzą, że nic nie dodaje więcej energii niż ruch. Nawet jeśli temperatura na zewnątrz nie zachęca do wyjścia, warto założyć ciepły sweter i udać się na spacer. Solidna dawka świeżego powietrza i zdrowa porcja ruchu to najlepszy sposób na dodanie sobie energii – szczególnie jeśli większość dnia spędzasz przy biurku. Jednocześnie jest to dobry sposób, aby wiosnę powitać bez zbędnych kilogramów. Oprócz spaceru warto udać się na siłownię, poćwiczyć jogę, pójść na basen, a może nawet spróbować swoich sił w tańcu! Różnorodna aktywność fizyczna to dobry sposób na zachowanie w dobrej formie nie tylko ciała, ale też ducha.

Wykorzystaj długie zimowe wieczory

Rób to, co Cię ekscytuje – wykorzystaj wieczory na rozwijanie swojej pasji, nadrób serialowe zaległości, pójdź do kina lub spotkaj się z przyjaciółmi. Wiele osób na myśl o kolejnym, ciągnącym się w nieskończoność zimowym wieczorze widzi tylko jedną możliwość – ciepły koc i drzemka. Warto wykorzystać ten czas i zaplanować sobie ciekawe zajęcia – perspektywa emocjonującego wieczoru sama w sobie sprawi, że wypełni Cię pozytywna energia. Doskonałym sposobem na spędzenie zimowych wieczorów są również gry planszowe – obecnie znaleźć można gry o naprawdę różnorodnej tematyce, a wiele z nich z pewnością pochłonie Ciebie i Twoim bliskich na cały wieczór – i to niejeden!

Jak dodać sobie energii – nie zapadaj w zimowy sen!

Zima to doskonała okazja do tego, aby spróbować różnych form aktywności i poznać zupełnie nowe sposoby na spędzenie wolnego czasu. Warto również wprowadzić nieco zmian w swoim menu, tak aby żywność stała się źródłem dobrej energii, a w razie potrzeby sięgnąć po kawę lub orzeźwiającą yerba mate. Nie zapomnij o aktywności fizycznej, odpowiedniej dawce snu i przede wszystkim o tym, by robić to, co lubisz najbardziej – nie ma chyba lepszego sposobu na zapewnienie sobie mnóstwa pozytywnej energii!